INFORMACJA W ZAKRESIE PODWYŻSZONEJ OPŁATY ZA ŚMIECI
SZANOWNI PAŃSTWO
Zarząd Spółdzielni niniejszym powiadamia Państwa, że Burmistrz Gryfic wydał Decyzję nr 10/2023 określającą wysokość opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi za miesiąc marzec 2023 r. Opłata dotyczy nieruchomości wchodzących w skład zasobu mieszkaniowego Spółdzielni w Gryficach, położonych przy ulicach Akacjowej, Brzozowej, Jana Dąbskiego, Niepodległości oraz Wałowej. Wszczęte są także postępowania zmierzające do określenia podwyższonych opłat dotyczące pozostałych nieruchomości wchodzących w skład zasobu mieszkaniowego Spółdzielni.
Treść Decyzji nr 10/2023 wraz z jej uzasadnieniem załączamy do niniejszej informacji.
Zarząd Spółdzielni Mieszkaniowej „Nad Regą" pragnie po raz kolejny podkreślić, że organem władnym do naliczenia opłaty podwyższonej jest wyłącznie Burmistrz Gryfic. Spółdzielnia w procesie naliczania i odprowadzania opłat pełni tylko i wyłącznie rolę pośrednika oraz płatnika. Spółdzielnia ma obowiązek złożenia deklaracji w zakresie obliczenia wysokości nominalnej opłaty za wywóz śmieci zależnej od ilości zużytej wody, pobrania opłaty od mieszkańców w ramach opłat czynszowych i odprowadzenia jej na rachunek bankowy Urzędu Miejskiego w Gryficach.
Spółdzielnia nie miała i nie ma jakiegokolwiek wpływu na represyjne postępowanie władz samorządowych wobec mieszkańców w zakresie naliczania dodatkowych opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi, a w szczególności związanymi z ich nieprawidłową segregacją. Z drugiej strony to mieszkańcy poszczególnych nieruchomości jako zbiorowość ponoszą odpowiedzialność za prawidłową segregację odpadów. W tym zakresie w aktualnym stanie prawnym praktykowana jest w Polsce odpowiedzialność zbiorowa, nawet za jednostkowe przypadki niewłaściwej segregacji odpadów. Dlatego Zarząd Spółdzielni ponownie apeluje do Państwa o prawidłową segregację odpadów w celu ograniczenia na przyszłość kar nakładanych z tego tytułu na mieszkańców.
ZARZĄD SPÓŁDZIELNI
Pobierz załącznik
zobacz więcej ogłoszeń